Konkurransen er i gang! #timecodeoslo

Fjoråret ga oss en helt spesiell «skattejakt» fra Maurice Lacroix i form av deres #chaseyourwatch-kampanje i sosiale medier. Her kunne man kunne delta i jakten på ledetråder i flere forskjellige byer, og ved å løse gåter og mysterier kunne man ende opp med å vinne en spesiell utgave av deres Aikon Automatic Chronograph. Basert på fjorårets suksess er det nå duket for årets variant av skattejakten – denne gangen døpt #Timecode


Skrevet av Jørgen Erdahl - Horae.no


Aikon Venturer Limited Edition #Timecode måler 43 millimeter i diameter og kommer med urkasse av stål, hvor den blå bezelinserten er keramisk.


Årets kampanje vil finne sted i 10 forskjellige byer og virker å være et nettbasert dataspill, men hvor deltakerne også må bevege seg fysisk til ulike steder for å holde tritt med tiden som passerer. Gjennom den dedikerte nettsiden og ved å følge med i sosiale medier vil man kunne finne koder og hint som fører deg nærmere målet.

I hver by vil spillet foregå over en periode på 6 dager og spillere vil måtte forsøke å lete etter og samle nettopp #timecodes. Under slagordet «True Icons Know Their Cities» ligger det an til at man bør ha en viss kunnskap om byen sin for å klare å løse gåter og koder i skattejakten, og at spillet kanskje også hjelper deg å oppdage spesielle steder i den aktuelle byen. Kampanjen virker å starte i London, men spennende for oss her i Norge er det at Oslo er andre by på listen – med start 26. mai!


#Timecode er en konkurranse mot tiden.

Denne konkurransen foregår på nettet i ti byer verden rundt med spillere som løper fra sted til sted – en sann kamp mot tiden.

Hold øynene åpne for #TimecodeOslo som starter 26.mai og slutter 31.mai i Oslo.  Her vil lokasjonene dukke opp på kartet på ulike steder og gjennom hint på sosiale medier.  Spillerne må gå og aktivere tidskodene på deres egne smarttelefoner.
Noen lokasjoner vil være permanente gjennom spillet og andre vil kun vare et par timer – så her gjelder det å være på vakt!  
 


Klikk her for å se mer informasjon:


https://timecode.mauricelacroix.com/en/

Scann denne koden



Aikon Venturer Limited Edition #Timecode måler 43 millimeter i diameter og kommer med urkasse av stål, hvor den blå bezelinserten er keramisk. Skiven har også blå som hovedfarge, da med et såkalt «sunbrushed»-mønster, hvor oransje og hvit går igjen på timemarkørene og sekundviseren. Klokken leveres med både stållenke og en sportslig skinnrem med oransje kontrastsømmer, som enkelt byttes mellom uten bruk av verktøy. Klokken har en oppgitt motstandsdyktighet mot vann ned til 300 meter, eller med andre ord evig nok for de fleste badeferier.



Premier
Konkurransen vil ha flere premier, herunder hodetelefoner og rabattkuponger til hjemmesiden, mens om du gjør tingene riktig bra ligger du an til å vinne en ny spesialversjon av Aikon Venturer. Årets utgave forsøker ifølge Maurice Lacroix å fange de samme elementene som de vil fokusere på i spillet, nemlig det urbane, moderne og dynamiske. Det betyr en ganske fargerik og ganske «høylytt» utgave av Aikon, med blå hovedfarge og utstrakt bruk av oransje detaljer. Blir man beste spiller totalt får man en tur til Maurice Lacroixs fabrikk i Sveits som en ekstra bonus. For de som ikke vinner en klokke i konkurransen vil muligheten til å kjøpe en versjon være tilstede, for klokken kommer i et totalopplag på 500 eksemplarer.


All informasjon om konkurransen finner du på de offisielle nettsidene her. (klikk på bilde) 

Se også Maurice Lacroix`s BrandPartner side her.



Publisert 23.05.2019

Instagram

Basic.no